搜狐网站
搜狐 ChinaRen 17173 焦点房地产 搜狗
出国频道 > 留学文书-essay

优秀ESSAY之视野与榜样

  Vision and Example

  视野与榜样

  [Prompt: Describe your leadership style. What skills do you need to develop to become a more effective leader?]

  "I believe that two qualities in particular characterize my leadership style: the ability to establish a clear vision and the ability to set an example. Establishing a clear vision up front allows me to convey a sense of purpose and responsibility to every member of my team. A clear vision also provides a roadmap for setting goals and developing action plans. As each action plan is implemented and each goal is accomplished, project milestones are reached and overall progress is observed. The impression of progress -- as well as evidence thereof -- is key to maintaining a motivated and productive team."

  "Once a clear vision has been established, I seek to set an example for my colleagues. Specifically, I work to gain the respect of my team through action. People are more apt to mobilize after they have observed another person in action. When team members realize that I am willing to put in the effort, they feel compelled to act accordingly. In addition, they become more responsive to my leadership and more confident in their own work."

  "In order to become a more effective leader, I need to improve my skills in both management and organization. The proper management of resources can make or break a project operating under a tight financial or personnel budget, while efficient organization promotes resource management. A leader who understands organizational philosophy will be a successful resource manager. Since my primary role has traditionally been a resource rather than a manager of resources, I have had few opportunities to practice these skills. These skills will become a necessity as I step into positions of increasing managerial responsibility and organizational leadership."

  [注意:描述你的领导风格。

如果你要成为你一个更有能力的领导人,你需要拥有什么样的特质?]

  我相信有两个特质特别能体现我的领导风格特点:选择一个恰当的视角,做出一个表率。建立一个清晰的视角,不仅能够帮助我在给团队成员传达信息的时候能够更有目的和责任性,更可以提供目标的实现和行动的发展计划提供一个行动指南。在每一个行动计划都被执行和每一个目标都实现的情况下,那么这个项目就告一段落了,对整个过程也应该有一个评价。整个项目的印象就像是它的证据一样,是拥有一个激情的有效的团队的关键。

  一旦建立了一个比较清晰的视野,我就会试着给我的队友们做出一个榜样。很特别的,我通过行动来赢得团队的尊敬。在看了别人的表现之后大多数人都倾向于模仿。当我的团队看到我的努力之后,他们也会做出同样的反应。另外,他们开始更好的响应我的领导,而对于他们自己的工作也更自信了。

  为了成为更出色的领导人,我希望在管理和策划方面加强我的能力。在基金紧张或者人事匮乏的情况下是否能对资源有一个恰当的管理可以决定一个项目的成功或者失败。一个懂得组织哲学的领导者将会是一个成功的资源管理者。但是由于一直以来我担当的角色是资源而不是资源管理者,我很少有机会来锻炼这方面的能力。在今后逐步踏入管理责任和组织领导的职位过程中,这些技能都是必不可少的。

  文章思路:

  两个特质——凸现自身领导力

  两个急需加强的特质——表明自身潜力和准确定位

  这个过程,是一个用实际行动检验自己观点的过程,有了新的想法,就付之行动,然后从结果中去总结出新观点,再指导行动!这也是领导人的特质!

  详细分析:

  关于视野

  视野就是作者的一个定位,有了准确的定位,自然才能出来一个合理的计划,再者严格按照计划进行,自然能收到理想的效果。

  关于榜样

  领导人需要有感染力,或者个人魅力,作者以身作则,开始带头实施计划,通过自身努力得到大家的认可,带动大家的积极性并相继效仿,这就是领导特质。

  接下来是大家非常认同这位管理者,同时给与他尊重与认可!

  在文章中作者没有很多的去描述自己具有怎么样的特质,而是通过描述事情的状况来体现出来,给人身临其境的感觉,似乎看到了这样一幅景象:一个管理者很有条理的完成一件事情,效果很好,然后周围的人做类似的工作就总是先想一想他们的管理人是怎么做的,然后就很自信地去效仿做起来,效果一样很好!

  结尾点评:

  最后一段的总结既能看出作者对领导特质的见地,也体现了他现在对自己的一个定位,自己处于什么位置,以后该怎么做,方向非常清晰,也很谦虚,很实际,给人听了确实有理!所以文章被评为一篇优秀ESSAY确实是实至名归!!! 

(责任编辑:许晓书)

我要发布

用户:  匿名  隐藏地址  设为辩论话题

*搜狗拼音输入法,中文处理专家>>

新闻 网页 博客 音乐 图片 说吧  
央视质疑29岁市长 邓玉娇失踪 朝鲜军事演习 日本兵赎罪
石首网站被黑 篡改温总讲话 夏日减肥秘方 日本瘦脸法
宋美龄牛奶洗澡 中共卧底结局 慈禧不快乐 侵略中国报告



搜狐博客更多>>

·怀念丁聪:我以为那个老头永远不老
·爱历史|年轻时代的毛泽东(组图)
·曾鹏宇|雷人!我在绝对唱响做评委
·爱历史|1977年华国锋视察大庆油田
·韩浩月|批评余秋雨是侮辱中国人?
·荣林|广州珠海桥事件:被推下的是谁
·朱顺忠|如何把贪官关进笼子里
·张原|杭州飙车案中父亲角色的缺失
·蔡天新|奥数本身并不是坏事(图)
·王攀|副县长之女施暴的卫生巾疑虑

热点标签:奥运 珠峰 福娃 母亲节 印花税 火炬 日本 赵薇 外遇 股票 金晶 陈冠希 谢霆锋 CNN 中国足球 张柏芝 姚明

说 吧更多>>

说 吧 排 行

茶 余 饭 后更多>>